Thursday, August 2, 2007

you know you gots tha fealin juss dance..

klubb YES! 80's special var en succé.. inte lika hetsig som 90's specialen men minst lika svettig.. vad jag fick höra för själv hann jag inte förbi, hade laddat med "WACK ITT" m. Roxanne Shanté (prod. Marley Marl -88) + ett ol'school tryck på tröjjan.. "WHOS FLATTOP RULES IN 89'?" men sällskapet var mer sugna på Reisen & YOYOYO med Taro bakom spakarna och visst det var inte alls dumt det heller.. Danni Deluxxx, Sam & Moon-Suck dök upp för att ladda inför söndagen.. som var heeeelt FENNNNNOMENAL!!!!!!! tack tack tack tack.. dansade like nevva befoe.. en snubbe kom fram till mig med ett "du får inte dansa sådär" och jag som kanske är lite kort i tålamodet gav honom fingret och helllll vad det skulle "sänkas" osv.. ha ha.. hans polare fick hålla honom tillbaka men jag var lite sugen på fajt.. brukade slåss med en gymnasiekompis på fyllan förr i tiden.. det här var inte efter en dunke hembränt i gettoumeå utan på helt normala villkor.. blev lite komplicerat när vi var i Barcelona på klassresa och började puckla på varann på en klubb, män flög på honom från alla håll trots att jag var all steady och bad om det.. sen dess har jag lugnat ner mig.. sort of.. whatever, älskar er Moon-Suck & Sam.. F12 vore NUFFIN utan er..

Free Image Hosting at allyoucanupload.com

måndagen hängde jag på Folkoperans bar där Monday Crew har sin klubb .. rekommenderas.. skitmysigt.. tisdagen mötte jag upp Ibou, krigade till oss ett par öl på Nathan & Paulinas klubb (Bring The Noise, Debaser Slussen) och hängde ut med sthlms fajnest + galet mycket turister.. men det var nice.. snackade musik hela natten med Ibou som har galen koll på allt afroamerikanskt fram till -73.. hur gör man för att skaffa ett sånt minne?? det är som Grass.. han skulle kunna hiva in ett Nobelpris i teoretisk fysik typ men istället jobbar han på dagis och kan varenda årtal, varenda textrad, varenda detalj whatsoever som har med hiphop att göra..
WHOS THE BEST WHOS THE WORST IN THIS ILL RAP GAME GRASS WILL TEAR EM OUT THE FRAME

fredag går Ruben, Carli & Jexpert galna på Mosebacke.. missa inte..

lördag bjuder klubb YES! på en Classic #1 Special som kommer ge dig nostalgitrippar du inte visste fanns..

söndag kör Subsoil sin sista kväll på F12 men misströsta inte.. den 16/8 blir det en wickkked efterfest till Scandinavian Superjam som jag & Martin Ferretti försöker hitta lämplig lokal till.. men det blir övermäktigt.. that's for sure..

Lou & jag drar till NYC 28aug-12sept.. ni som är där då.. give us a hollaaaaaaaaaaaaaaa

YE YE

p.s
Farnaz & jag ska spela lite basket på söder i veckorna.. wanna join? F är från Lule' (basketens nationalstad) och jag spelade i Ume's Länslag as a kid.. vi spöa skiten ur fjollträskfjantarna mrrrahahaha..

want summ skitheta basketgrabbar att blocka.. cummon CUMMON

No comments: