Wednesday, February 6, 2008

busy being born

som vanligt kastar jag mig på tåget till sthlm, klubbar och synder istället för längdskidor, böcker och all form av normala positioner i sängen...

... inledde helgen på SR >> YES!special hos Ametist med stationens mest prestigefyllda mission - att rädda sändningen från *CENSUR*... till Mikey Mics klubbset fick vi en perfekt förkänsla av helgen maaen va det en topnice fredag & lördag...

Hotel Anglais var under fredagen fyllt av spräckliga neonfärger, retro, nytt, fancy nerd stuff, Kraftwerkkoftor men framförallt STIL du bara drömde du kunde åstadkomma... modeveckans bastarder, streetwearmaffian, hade positionerat sin bas på Ö-malms nya epicenter och jag hade kunnat hänga där furevva med allt guudlukin överallt fan stil är summin sublime oavsett om det handlar om donnor eller män... men jag var tvungen att lämna min packning hos May så jag fick slita mig, gjorde en sån där wam!rättiniglasdörrren när jag passerade Decidas modeller i full mundering... ouhffeyyyy...!!!! Maria är antagligen Nordens skickligaste stylist/moderedaktör no kiddin...

May & jag chillade rätt hårt framför burken i skuggan av Blue Hill men eventually var vi i aaright mood, took a shower n gathered our womanhood N off to Reisen där Mogge/Kojak snurrade den ena gamla hiphopnostalgin efter den andra... skönt folk, oskönt folk och stans primo barchef + nyhunkiga sidekick...

snart var det däremot dags för kvällens höjdpunkt.....
DJ MEHDI!!!!!!! han & Justice hade lirat tidigare på kvällen, men med några slags övernaturliga typer av dough hade Andreas & Per lyckats locka dem till Neu framåt vargtimmarna.... uyyyyy vi festade like retards... kan inte beskriva hur bäverfett det var... se till att va där tidigt nästa gång Cali sätter ihop en liknande fest cuss 1000 pers stod köandes för ett par danssteg till Lucky Boy.... fick köa en halvtimme bara för att komma ut till några fryntliga syrefixes... MEHDI verkade inte helt oimpad av festkapaciteten (checka bilderna här)... såg ett förvånat och uppskattande ansiktsuttryck flera gånger och kanske framförallt när en flippad Jackie tryckte sina tuttar i hans ansikte hahahaha asså hon hade någon typ av snedtändning, ringde mig dagen efter helt paranoid... haha.. neh asså seriously riktigt läskigt att va med om, been there... måste vart någon förträngd Alvedon eller nåt... själv upplevde jag en sån fylla förra vintern, i samband med en annan modeveckafest, då jag gick på tabletter och well Bergman kan berätta vilket monster jag blev, Mange Schmidt hur "myyyysig" jag blev uuuäääh fy fan asså aldrig mer fylla n medication... vi fackar alla ur from time to time N we're still goin to heaven ya hurrrrd...!!!! ryktena går att Gud är den som trycker F12korten till sommaren YAH BLESS... MEHDI har sedan tidigare impats av annat än Jackies lökar >> de ska snart genomföra en collabo i Paris!!!!! MAPEI FOFOFOFOFO PRESIDUUUNT shit du är grym vännen kör hårt du kan gå hur långt som helst...

efter Neu och misslyckade försök att nå en däckad May på luren drog vi ett litet gäng till Mogges place & studio... soft....
***** a.k.a ***** dök upp lerig ända in till långkallingarna och berättade den sjukaste historien om dramat som precis utspelat sig hahaha shit ni är riktiga gangsters asså haha "... jag va först McGyver!! kastade mig över stängslen!! sen Rambo!! grävde ner mig i leran så hundarna inte skulle hitta mig!!"... blev däremot lite orolig när jag nyligen fick höra att en "svensk rappare" åkt dit för rätt grova grejer... ni borde lugna er lite eventuellt...

ILLEGALLÖRDAG var här och schemat var flottigt....

käk & möte med YES!gubbarna (grymma bokningar comin up!!), vidare för öl med May & Sia borta vid Mariatorget där det riktigt kröp hipsters under huden på en... some creepy shuit!!!! ätstörningsvingliga oversizelugghattglosögda strykande längs en på väg mot VICEfesten... ah well drog min bärs & tog mig till medis där Ametist & The Cool Kids väntade... fettttt gig förutom att ljudet va KNAS publiken KNAS och managern till grabbarna KNAAAS... vi frågade om de ville me till klubb YES! men managern dividerade om att de skulle få uppträda och få betalt för att masa sig dit (?!?) medan Chuck Inglish stod och studsade otåligt, redo med halsduken virad runt ansiktet överpeppererad "ye ye ye I'm on let's go go go go"... efter en massa talk n no play stack vi och sa att de kunde ringa när de va på gång... en kvart kvar på Neneh Cherrys dj-set stod vi i svettdiset och skrapade ihop de sista beatsen på buffén... de balla ungarna ringde halvtimmen efter redo att kasta sig ut i den svenska natten men onice again fick man ägna några minuter åt att förklara att vissa klubbar i Sverige actually close at 2p.m... folk utifrån tror man driver och ärligt tror jag själv inte på mig när jag säger det, låter helt insane... apropå saftkalasklubbarna i Sverige kör Debaser Medis fortfarande med "lista" som gäller innan kl.22 hahahahahhahaha de skämtar ju...

kvällen fortsatte inte oväntat på 2.35:1 där alla allah walla infann sig... Netz stod för dansmotivationen i form av töng musik och jag kan fan säga att det där lilla rummet som man trängts i sedan premiären för typ ett år sen är den bästa plats på jorden...eh eller Stureplan iaf för att vara mer realistisk... well sen var det så dags för ännu en avrundande efterfest hos Frew så vi samlade ihop ett välkomponerat gäng av mulatter, finnar, jazzmusiker, hiphopheads, några delar nasty binnis och ett par bitar tvingad knaas...

du borde snacka med ditt samvete. du, du, du & du. synder är ok så länge ingen blir trasig på vägen... ya dig.

p.s. recension av The Cool Kids giget kan du höra i nästa veckas SR Ametist 93,8 (www.sr.se/metropol)... det blir lite diskussioner om fenomenet "ringtonehiphop" osv... tune in pitch in crunk in...!!!!!

p.p.s. till er som kastar skit anonymt på nätet >> GIT OFF
fått veta att det för somliga är provocerande att jag har en del förmåner utan att va någon regelrätt kändis or whatever, att jag tagit mig in på "creddiga" ställen genom utpressning (haha) eller ren hor (asså jag gillar sex men vaffan I only do the good ones vad tror du)... kan säga er att det hela bara varit en tacksam bonus efter att ha lärt känna en mängd enormt inspirerande och kreativa människor via vänner och vänners vänner och så har det rullat på... många av dem som är kända nu var NUFFIN när jag först lärde känna dem... så att jag är "kändiskåt" osv. är ren bull, jag skiter i vaffan du gör bara du kan göra min day a good one och det har visat sig vara en ganska stor andel intelligenta och drivna människor... ingen ologisk matematik... flyttade till sthlm med 1 vän i stan så alla mina kontakter har jag samlat samman på egen hand, ingen slemmig räkmacka...men en jävla massa osockrad skit i ansiktet på senaste, not appreciated. unsubscribe.

p.p.p.s. de som känner mig vet att jag lider av fruktansvärt dåligt minne vilket är anledningen till den här bloggen. sjukgymnastik. inget jävla braggin mbout eller nätnarcissism... nuff said.

1 comment:

Anonymous said...

yoo, whats crackin? uppdatera!! :D