Tuesday, February 26, 2008

get em shaawty

stockholm är ett tillhåll för sätans härliga människor men emellanåt behöver man bara git the hell out.... fick på en förfest ett infall och bokade en quicky till Paris & PUTAIN det var så in i helvete inspirerande, uppfriskande och DDDDRÔLE att jag inte bangar på att ta ett nytt plan i dagarna.... om bara någon kan THROW SOME €'s on this bitch...

à Paris bor några av världens skönaste människor om ni inte redan visste det... och de mest frisläppta i galaxen... har det enorma privilegiet att känna några av dem som Marie a.k.a FLASHTRASH... hon lever mitt i centrala Paris, Sèvres-Babylone & granne med en kaffe på 50 spänn... där kom jag som ett svennenedslag och fick uppleva syndernas stad like FOUTRE (betyder ****** på franska har jag fått lära mig, måste ha något med dat Darwin att göra att man alltid bara lär sig synonymer på fortplantning hela tiden var man än reser)... FICHER hehe ännu ett... whatever Marie jobbar för Andrea Crews (www.myspace.com/andrea_crews) som drivs av Maroussia, en helt otrolig kvinna & provokativt geni... drar ni till Paris måste ni kolla in hennes ateljé/boutique på 10 rue Frochot, Pigalle... kläder, design, konst, performance... får jag en hjärnblödning någon dag hoppas jag att jag får en personlighet som Maroussia, helt hämningslös... måste vara fantastiskt att vara så obegränsad, bara köra liksom...

första kvällen på sjunde arrondisemanget umgicks jag med Marie & Sigge (hennes sängkompis, nej inte rumskompis SÄNGkompis n dat's the glammy life of an artist) & Martin från Berlin som berättade en sagolikt romantisk gayhistoria om hur han hamnade i Paris... haha helt underbar, han jagade en förälskelse och bestämde sig för att hitta honom i Paris där han visste att han flyttat men han gav sig fan på att inte stalka killen utan planerade att bara springa in i honom en dag och bara oj hoppsan är du också här helt kool haha... när han efter tre månader fortfarande inte hade träffat honom, men blivit jävligt slank efter alla hetsiga promenader genom stan, svalde han stoltheten och mailade sin mr. Right... de sågs & voilà var förtrollningen bruten EN KLASSIKER hur många är vi inte som råkar ut för det, vi målar upp en Rembrandt av någon som egentligen är en Picasso med näsa i pannan... men han blev kvar i Paris &, liksom alla andra som lever kvar eller återkommer, kär i staden i sig gaaah så klyschigt jag dör...

le deuxième nuit var vi bjudna på hemmafest i området befolkad av galna parisare, new yorkare, islänningar och tous des knark... det hela skulle blivit en all nighter bouncin off the wall men slutade med en överdos... tragiskt men hon fick hjälp att spy några timmar och var prima ballerina efter det... Jackie o:co drog till Le Baron men jag mådde lite illa av incidenten och väntade med urfackandet till nästa natt...

le prochain var det vernissage hos Maroussia för en japansk illustratör... blev informerad om att Paris mest kreativa designgarde skulle infinna sig och mycket riktigt var det snygga människor À TON VISAGE + lite väl arty human beat box men det va skitsamma när Naeem Juwan (spankin rock all tha way from Philly) knackade mig på axeln... ölen klämdes & vodkan rann ner vilket slutade med att vi hamnade på den ena galna urfackarfesten efter den andra... GQ (franskt herrmagazine) hade ett event och vi plankade in för att drinka upp deras champagne & vodka... crashade stället & levde rövare haha det var mrrraaahd älskar Zoe & hans polare så jävla sköna, det var SUPERSCIENTIFICAL MADNESS... drog vidare till Le Baron där Marie skaffade sig en stort sår i pannan, Naeem hånglade med alla i sällskapet och jag garvade sönder mig hahahaha jag & Naeem kommer mos def tillbaka, you frenchies know how to challenge boredom like ZUTTTT...!!!!!!!!

efter den kvällen var jag så bakis att Zoe ville döda mig haha men det var det värt. det där infallet var precis vad jag behövde, nu är man tillbaka till slask och hemtentor men utan större rastlöshet än att en resa till sthlm om helgerna håller mig content... sthlm i helgen blev inget annat än Reisen & 2.35:1 både fredag och lördag men det var all up in my guts delux, älskar de jag går ner med och det är vad som avgör det... fredagen spelade David a.k.a myggan, lördagen Mackan med sthlms mest eminenta support... Zacke, Matar, May, Mogge, Adiam, Lowe, Jackie, Naeem, Shamoun & FAN VA VACKRA NI ÄR verkligen ni är bäst... Jackie & Naeem tyckte jag skulle hänga med ännu en sväng till Paris för en Facka Uhwr sequence men this bitch is broke... oavsett smicker "emeli is the best" tack snällt "so internashnaal" well DIDO men ärligt talat hur kan man stå ut med att vara ung, dampig och nöjd med Sverige..? ett mysterium med folk som inte reser, som inte vågar göra det de vill i livet... WE ONLY LIVE ONCE STUPID!!!! Ametist & rapparen Shystie Boy hängde på mig & Maysans korståg mot nykterhet och vi slutade alla på 2.35:1 där Brandt Diddy söp ner oss wid anutha like slaughter... hade en fätt trevlig helg, tack alla... visst NYC, Paris, London är dope men it's sthlm n me against the world BABY... & i helgen blir det dessutom MASSIVE då vi på klubb YES! bjuder på en tung dubbelbokning >> GUILTY SIMPSON, PERCEE P & DJ HOUSE SHOES (STONES THROW /NYC) 29/2 + DJ GODFATHER (DETROIT) 1/3 << hela kostcirkeln!! missa inte ghettotechgudfadern på lördag, han är en legend inom genren och genren är en legend inom Anonymous But Movement... lyssna in hans wrecked remixer!! da UISH!! www.myspace.com/djgodfather76.......

är du däremot i Paris i veckan/helgen rekommenderar jag Juste Debout & Scandinavian Hiphop Invasion....

p.s
har haft deadline deadline deadline som hagel på senaste så recensionen i SR Ametist blir av när den värsta hysterin lagt sig... ska diskutera fenomenet ”Chicagosound”, som är kontroversiellt, och lufta hur det kom sig att The Cool Kids gig i New York och London var slutsålda till bristningsgränsen medan showen i Stockholm lika gärna kunde vart ett soundcheck, vi var kanske tio stycken som var där för konserten varav kanske fem fick betalt för det... resten var appackade kids utan minsta koll eller manner, man får ju skämmas... oh well jag tackade iaf deras dj (som såg ut som 7 år) och Chuck (som stolt utropade att han minsann var 23 haha så söta...) för en grym spelning trots wack support, i Kingsize kunde vi sen läsa att de uppskattade ”propsen från svenskarna” eftersom de inte är kända än och man inte propsar dem om man inte verkligen menar det... men jag sver det var bara jag som propsade SKÄRPNING FÖR HELVETE varför är svennar så jävla fega och tråkiga, under giget tryckte sig folk mot baren som vanligt eller stod med armarna i kors med svåra miner... ooooorkaaaaaa när man har folk på besök chockeras jag av att folk är så snorkiga och ogästvänliga, när man själv besöker NYC eller Paris tar folk emot en med en jävla massa oprovocerad kärlek... en grym dansare i Paris - Farah - hookade upp mig med lista till ett gäng ställen och konserter utan att vi ens träffats tidigare, har bara en gemensam bekant, liksom en dope dj – Nasayah - (resident på Bataclain, Club Rex osv.) som ringde och skulle hooka upp mig med en massa grejer... tyvärr fanns det inte tillräckligt med tid denna gång men jag känner mig väldigt välkommen tillbaka... när en dansare från Detroit var på besök i sthlm tog jag bra hand om honom när vi drog ut efter hans show och nu har vi fortfarande kontakt, ska möta upp med han i NYC i april och han kommer hooka mig med en massa dopea klubbar & events... en klubbpromotor från Schweiz var på besök i sthlm förra sommaren, jag visade honom stan... fixade lista på F12, 2.35:1 osv., nu bor han i NYC och kommer hooka mig med en massa fet skit so YOU PEOPLE det lönar sig JUSS GRIND HARD!!!!

p.p.s
i symbios med bärs & järn serverade Mackan ”Punsch Rullen” i lördags, en produktion ft. 6femman... fått höra en del annat nytt från Duden och jag måste säga NUFFIN kan behandla min förbannade röv som svensk bas NGR TKNO...

p.p.p.s
Lydia lärde mig att man inte får snedtändningar av Alvedon och alkohol utan att det är dat darn Magnecyl man ska passa sig för... sen kan man skippa dagen-efter piller i kombination med andra gifter också, Marie berättade hur hon spydde i 2 dygn efter en sådan encounter... DROPPIN KNOWLEDGE for the alcoholic masses

p.p.p.p.s
har inte haft tid att skriva för hemsidan men Tobbe är grym så dunka in på WWW.ILOVEYES.SE...

1 comment:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.