Friday, May 18, 2007

do what you love n love what you do..

boy o'boy vilken form han var i Eric Roberson.. HELT magnifik spelning.. sprang in i honom på unisextoan och vi språkade ett slag om Lydmar och hur märkligt det var att sthlms enda ställe med kvalitet och internationell klass var det som fick gå i graven.. känns som att sverige har fruktansvärt dålig självdistans som inte inser vad som är guldkorn värt att satsa ALLT på utan kör sin ångvält över uppstickare utan att blinka.. cumm on Jante så ska jag ge dig en omgång.. gudskelov har vi Ingmari på båda benen och länge leve henne för hur ska det gå när hon drar "backstage" o sippar champagne me luther, donny, james och de andra..?

Linn var sagolik och jag kan inte vänta på hennes album längre.. GIMMI GIMMI.. apropå svenska soultalanger, glömde senast nämna Samuel Lancine som är min absoluta favorit men som är för ödmjuk och blyg för sitt eget eller mänsklighetens bästa.. har sjungit med ph3 osv men hans egna grejer får man leta efter.. återfinns på obskyra mixtapes någonstans på kungsholmen.. ta din metalldetektor n look it up.. absolut värt besväret trust me

spymlan hade premiär i onsdags as well, andy smith och dust spelade på tranan, russian spring break levde rackare på reisen men av alla ställen hamnar man på annakhan där gelin kör gamla rockhits.. eh va?? lyckligtvis lät man sig inte luras av den trevliga atmosfären utan ryckte loss einar och jonas för att traska backen ner.. de försvann in på teatergrillen så louisa, hanna o jag gick independent woman och beyoncade in på 2.35:1..

imorgon ska jag och min übermenchenlillebror (..läser till läkare, kan spela alla stränginstrument som nånsin snickrats ihop, snackar flytande grekiska efter att ha bott där ett par månader osv..) köra lite irländska folkvisor på ett bröllop för p2s radioproducent mats einarsson.. kommer va en massa proffsmusiker där så jag är lite nervy men.. he bli no bra som man säjj där ja kom från..

sen drar man inåt stan n git down med mims som har fest på camera efter deras spelning (vad jag hört..??) och vidare till vuxendagiset 2.35:1 där mad mats vänder vaxet..

aaaarrrright

p.s
CORRECTION:
råkade felkoppla i hjärnan senaste två inläggen.. skrev Circus när jag givetvis menar Chinateatern

No comments: