Sunday, May 20, 2007

juss the two of us..

lyssnar på nileskärs Bill Wither special för kanske sjunde gången.. "grandma's hands", "harlem" osv.. musik är sällan så rå och eterisk på samma gång.. smärtsamt vackert.. under intervjun kommer det fram att Bill lagt musiken helt aside för att ägna sig åt annat, sortera kablar i sitt förråd bl.a (..??).. liksom det en gång praktiserades tvångsterilesering är det fan på tiden att vi inför tvångsmusciserande för speciellt begåvade musiker.. för sorgligt ju att den ena efter den andra soulmastodonten bara lägger ner.. inte okej.. var är d'Angelo när vi behöver honom?? och peter för heellvette du kan inte bara överge oss nu när du är som bäst!!

sthlms uteliv lördagar lately.. aint a ball.. mättad koncentration självgoda medianissar, snorkiga modeller och idiotkåta kostymmuppar att man själv måste hålla en promillehalt med varningsblinkers för att inte veva loss i folkmassan.. men när trettonde ölen rinner innanför/nerför din nyss topnicea tisha och trettisjunde fyllot kliver på dina nyss topnicea sneaks hjälper inte ens de bästa drogerna i leila K's handväska.. goddammm.. var först förbi la camera där mims hade efterfest men då vi redan i kön fick klåda och klamydia av allt torrgnidande mot kickerskidsen drog vi upp till Annakhan istället och gubbkickade med Glada Ligan: naam-matte high on life (eeh..) + hans alteregon. 2.35:1 bjöd på en klassisk lördag.. packat packat folk, hunkar & donnor, mad mats + haris i gluggen vid dansgolvet.. när mitt sällskap senare prioriterade kebab och dreggel på kudden hookade jag upp med miki för en spyansnabbis innan jag förklarade kvällen done.. men som jag misstänkte var det same ol' same ol', träffade ett och annat trevligt face liksom några obligatoriska gamla rävar.. bu' afta dat fanns det inte mycket att hämta.. sprang in i några festproffs (=flashtrash, faffa mfl) som skulle vidare till neu men jag körde medelåldersstylee och fick skjuts av zoulias hem.. han och ville kommer för övrigt spela på spyan varje fredag i sommar fr.o.m 1 juni så då kommer det definitivt va mer drag under kristallkronorna..

bröllopet var vackert men givetvis annonserar min mamma ut mig som singel och påminner om att hon vill ha barnbarn snart.. geeesh.. lyckligtvis bor man ännu i sthlm och kan aldrig känna sig för gammal för casual comittments.. men visst.. skulle jag snubbla över ett kap är jag inte den som är den.. känns som att jag passerat trotsåldern..

Free Image Hosting at allyoucanupload.com

DAM DAM DA DAAMMM..

No comments: