Wednesday, June 27, 2007

the Blend..

Aten är för jävla vackert TA MIG FAN. som min gudfar skulle säga.. tänk kapten haddock.. här har jag varit snart en vecka för att hälsa på mina gudföräldrar, vänner till familjen, ta en rehab från sthlms uteliv, känna av historien waaaay back in the days och eventuellt git down med mina rötter..eh? min mamma reste, luffade och hängde ut i grekland nio månader innan jag föddes men pappa tvekade aldrig att skriva på fadersskapsattestet och jag har aldrig funderat över mitt ursprung.. men nu och här, jag ser ta mig fan lite grekisk ut..!! oliverna, rembetikan och livsstilen här känns lika familiar som neneh cherry och kollektivuppväxt i norrland och jag har ett medelhavstemperament som kan utmana VEM som helst.. cummon CUMMON.. (inte minst min egen mosha som jag battlade för att jag var tvungen att ta den här resan istället för new york.. men jag vann inte över my ol' woman, äpplet får vänta på the pontén invasion..)

det är ingen omöjlighet, att min fasha är grek alltså, och jag får aldrig ett rakt nej av mina föräldrar när jag frågar.. hursomhelst är det skitsamma, blod är inte tjockare än vatten och jag har mina gudföräldrar och Costas här som ger mig allt vad jag behöver av grekland.. EFHARISTO

trodde att jag skulle få leva i hiphopcelibat en vecka men vilken jävla timing man har som prickar in ingen mindre än PEANUT BUTTER WOLF, fakin amazin.. och om man inte mättades av gårdagens tönga spelning serveras DILATED PEOPLES imorgon..

asså jag säger Aten är skiiiiten.. har varit 45 °C senaste dagarna så man behöver ingen fylla för att känna sig lulllig.. gatorna bjuder på all möjlig streetart av varierande kvalitet men förvånande mycket av världsklass.. jävligt imponerad.. mycket är kommunist- eller anarkistpropaganda men liknar ofta Obey eller närbesläktade, estetisk revolution up in this.. en del av gatukonsten är verk som jag känner igen från new york, BORF t.ex som satt sitt ansikte på väggar och parkbänkar över hela världen..


kan vara svår att nå nu fram till helgen.. men vi ses på lördag >>Papoose (debaser medis).. eller söndag>>dj Deep (F12).. eller någon annan natt i stockholmssommaren.. saknar många av er redan like maaaaad.. hur fan ska jag överleva Falun???? what tha hell, allt för konsten och sofin.. som Theophrastos & grabbarna skulle säga..

No comments: