Tuesday, June 5, 2007

the boostin jam..

boy o'boy vilken helg det var.. riktig mördare..

fredag blev ett maratonlopp.. tittade förbi premiärfesten av den nya superhippa restaurang/klubblokal/söderhänget "morfar Ginko" där vi vinkade till lowe och robyn som spelade tung ghettotech två meter ovanför marken på ett plexiglasgolv med "perfect view" om man taktiskt placerar sig exakt under.. gurra brakade in vrålandes "succééé" och ja det var verkligen ett ställe wid the big Potential.. tog lite facehunterpics på ett par cute-yet-fuckables för att sedan rulla vidare till mosebacke där B-line premiärade ännu en gång men dönder o brak.. skitmycket folk och ölbiljetter så det rann öl ur öronen på mig till slut.. kellerman var lite så där syndigt vuxen med brun kavaj och seriöst parig med sin norske jente.. jag frågade vaffan det var frågan om.. "kavaj heter det".. ha ha.. okej do what ya like..

när temperaturen började stiga gittade jag o frieda till trädgården nere vid klara sjö som också premiärade med bomber o baser.. anna alvemark välkomnade i dörren, oscar stack till oss lite goodies och sen bar det av till glasrummet där eros video levde rackare med team skidoo osv.. n GOD can they do dat ishhhh.. gick galna men fick snart akuta superpowers som gjorde att vi flaxade ut i natten igen.. rätt in i en bulle mot F12 där rollerboys höll hov.. helt ok men jag var totalt spattig och drog vidare till den absolut sista bunkerkvällen på berns innan sommaren med ett par schweiziska klubbarrangörer som jag snubblade över på vägen.. därnere hittade vi varenda rävjävel du kan tänka dig.. lät schweizarna "oooha" och "aaaha", presenterade dem för ingmari och de var rätt impade att en mogen dam var da bandbokarboss.. men tro inte kvällen slutade där.. nej nej vi tänkte att en spyansnabbis är ett måste nu när ruzo brothers släpper basen lös.. men tyvärr var vi precis lagom sena för halvfemdissen så det blev till att ta korvflottiga kindpussar av schweizarna och stappla mot söder & en attackdäckning..

var rätt sliten efter monsterfredagen men skulle det stoppa mig..? HA. inte på den här planeten.. nasty nas skulle greppa micken på berns men trots att han är RIKTIG hiphopnostalgi för mig med alla skivorna i samlingen sen högstadiet valde jag att nöja mig med vad jag fick på annexet för ca fem år sen.. som iofs var en ganska lam spelning men hade ingen lust att trängas med en massa brölande kids när jag bara vill ha hans flöde i mitt öra.. NUFFIN MOE.. hörde senare att han dragit av rubbet av klassiker så nästa gång ska jag nog hustla mig in på listan ändå.. han hade dragit av SIG rubbet as well var ordet på terrassen.. walla

nej det som gick före Queensbridgaren var The Legendary Louisa Bash i hennes überblingiga nya lägenhet på söder.. boy o'boy se till att bli bjuden nästa gång för det var wickeyyyd.. vin, ost o druvor med de närmsta för att sedan flippa ur totally när 20 topmodels drällde in.. grabbar, I'm tellin ya prioritera inte fotboll nästa gång för då slutar du med ful-gunilla från firmafesten.. tog en baowtataxi inåt stan för att välla in på chinateatern men när vi möttes av en helveteskö och tveksam techno valde vi berns terrassen istället för att beblanda oss med sthlms tutti hiphopheads.. fiffan va nice det va.. gräs la vinylen, kelly hade en falukorvsguldkedja runt halsen som man blev lycklig av att bara spegla sig i, miki vägrade prata med mig eftersom han "inte pratar med någon som inte va på konserrrren" och mja det hade alltså varit rätt tungt.. oh well.. miss malin var kvällen till ära nasty girlnextdoor med söta rosetter och en matchande kompis.. varför kan inte hon va sveriges kronprinsessa istället för dull ol' victoria??

när burnsa stängde ville det sig till spyan eftersom 2.35:1 numera inte kan ha öppet längre än till tre.. i dörren haffade vi tom pyl som fixade in några av oss.. keni och jag slog pannan blodig till kornels electro.. träffade schweizarna igen som var så sjukt nere med kornel att de planerar boka honom till deras egen klubb.. började smida efterfestplaner, hookade upp med frew och försökte lokalisera mackan mfl. men det blev ingen klassiker den här kvällen tyvärr utan en grose 7eleven pasta callin it a night..

söndagen var faan i mig så sinnes jävla bra att jag inte.. nej.. kan inte jämföra det med något annat än vissa fantastiska klubbkvällar i new york i vintras.. martin ferretti och hans baby Subsoil serverade den bästa deephousen man kan rimligtvis begära och trappan knakade av alla proffsdansare som gick fullkomligt mawrfawkin MAD till polyrytmiken.. själv är jag en smygälskare av den här genren, upptäckte den för ett par år sedan och tyckte det var bratmusik innan jag såg folk dansa och insåg var beatet satt.. inte på ettan och fyran som bratsen slår näven i luften till, utan i allt däremellan och med ett mjukt rörelsemönster som tagit influenser av hiphopen, afrodansen, samban och allt möjligt faktiskt.. dansen tar fram en helt annan känsla för musiken och jag måste erkänna mig heelt idiotsåld.. blir barnsligt euforisk.. F12 är alltid bra bland svettångan av dans men det här var religiöst så det ryste ut i fingertopparna.. dansade så jag inte kunde gå utan fick vagga hem i soluppgången som en crack chaplin.. sällskapade med martin ferretti, marie, keni mfl. och en gryyyym dansare från new york som är i stan för att köra lite shower med martin.. bl.a i kungsan på onsdag.. titta förbi om ni har chansen, trust me det här ÄR skiten.. kan inte vänta till jag drar till new york igen.. klubbarna där DÖDAR.. kanske får ett rum hos dj scribe mitt på manhattan i juni men annars är jag fan redo att tälta i någon gettogränd för jag måste dit snaaaaart..

No comments: