Sunday, June 17, 2007

hostile gospel..

sthlm är ett halleluya av syndigt välmående every now n then..
i fredags bjöd SNS, i samarbete med WESC, sina ca 100 topp junkies på en vända ut till fjäderholmarna och en fest av street wear, gratis öl, jordgubbs drinkar, fattaru & b-line på decks n mics och ett brutalt effektivt minglande.. ALLA headsen på samma tomt med exakt samma startskott i baren.. borde arrangeras varje helg!! var helt otroligt trevligt och jag peppade peter att göra det till en hit..

vid ett drog sista båten in till stan igen och vi tog de långa benen till China.. där väntade nämligen Tittsworth & dj Ayres och geeeesh it was the ILLEST IN THE VILLAGE!! enormt stort tack till stefski och agge som styrde bokningen och inte minst saurabh och ingmari som har den goda smaken att hyra in deras klubbbaby pom pom..

efter att ha recollectat min frisyr och hårnålarna som låg över hela dansgolvet, tackade jag titts för en tyng spelning (han har släkt här i sverige btw så om ni skulle se han på 46:an no need to panic) och grindade över till spyan trots värkande muskler och bangin on the eardrums.. tony to the z med sin rock william gick nämligen ruzostyle i victoriasalen och självklart var man där och reppade.. tyvärr är många av spy bars klientel numera praktidjuts så vi var tvungna att dra rätt snart... mot Neu helt otippat där vi sprang igenom på mindre än en minut men det var en skön känsla att rusa genom natten från ställe till ställe utan minsta hesitation.. NO ONE HOLDIN US BACK.. ingen tråkig pojkvän eller trångsynta polare.. inga förmyndare eller poliser.. ingen sharialag eller hedersmord..

angående sthlms uteliv behandlades detta i senaste på stan, där vår egen nathan mfl. intervjuades om klubbklimatet.. nate påpekade att svenska allmänheten generellt inte tar klubbkulturen på allvar, att vi har en asketisk masochism inbyggd i oss av vår lutherska historia och povra förhållanden pre-sushi.. att festa är i väldigt många andra kulturer rituellt och lika betydelsefullt som t.ex begravningar, en tradition som förstår att hylla livets goda istället för att gnällagnällagnälla medan man sparkar i slasken, jobbar sig till magkatarr för att betala av huset som man aldrig hinner vara i för man måste jobbajobbajobba.. rika djursholmare med utflyttade barn köper sig sen en våning mitt i stan och när de inte somnar av sina eteriska oljor p.g.a ljud från klubben nerför gatan är det bara att slå en signal till polisen och döda kulturen..

DET ÄR DAGS FÖR REVOLUTION

ricardo berättade häromdagen att många lokalvärdar osv. inte tycker att klubbarrangörer ska tjäna bra eller ens rimligt på sin verksamhet som de offrar mycket svett och tårar för.. "ni tycker ju det är kul".. say what???!!! det lutherska åter igen.. älskar du det du gör ska du acceptera att tjäna taskigt eller rent av gå back.. njutning ska straffas..

personligen är klubbarna mitt hem och min familj.. skulle offra mycket för vissa av dem.. ge en njure till ingmari om hon behövde det.. benmärg till saurabh.. en bit av min lunga till martin ferretti.. blod till mad mats..

sthlms klubbgeneration är i kläm.. men har vi mod att låta basen pumpa THEN WE CAN WIN DIS ISH.. inskränkningen av ungas kultur är lika allvarlig som inskränkningen av studenters inflytande, arbetares förhållanden eller kvinnors/invandrares/icke-heterosexuellas utrymme i offentligheten.. jag menar allvar

STAND UP AND BE COUNTED

syndernas förlåtelse fick jag personligen i skatelöfskyrkan/småland i helgen där ponténmaffian hade den årliga släktträffen.. mitt i all "underkasta dig" och "herrens ord är lag" bullshit ryckte jag plötsligt till av den första inspirerande bibelreplik jag någonsin hört:

".. och Jesus sade till Petrus - Nu Kör Vi."

YE YOU BETCHA. vi är obviously alla Guds barn därute i klubbnatten..

No comments: