Tuesday, September 9, 2008

got em jookin

helgen.... daaemn maaen..!!!!!!!!! tackar min egen infantila envishet att jag där på götgatsbacken övertalade Johanna B o:co att helvettte man måste GÖRA något för att saker ska hända, vi kan inte bo i en huvudstad och bara kalla allt skit och tjata om att utelivet är så mycket bättre i Berlin, London, Paris, NYC n so on... så på några timmar styrde vi ihop en gigantisk efterfest som samlade våra respektive vänner/klubbklientel till ett enda KABOOOOOM av dans och fest... vi kunde inte riktigt fatta hur det kunde bli så överfett... TACK ALLA SOM KOM ni bidrog till en helt fantastisk stämningen, det blir absolut fler tillställningar av liknande slag... jag personligen blev inspirerad att seriöst börja arra apmaffiga grejer och då framförallt olika typer av konceptidéer i samarbete med konstgardet, dansfolket osv... utelivet i sthlm funkar ju så att alla håller sig på sin kant... sina klubbar, jams, gallerier... att sedan sammanföra dessa grupperingar till en gigantisk gemensam gathering är ju som rena glasyren wid dat juicy stuff on TOP!!!!! alla har tröttnat på east-berns-spyan-rutinen under småtimmarna och jag personligen har funnit mig rejält deprimerad över att allt har blivit så jävla förutsägbart... ingenting känns nytt och intressant... jag och min kontakt (som vi har att tacka för den perfekta lokalen) har löst diskuterat framtida möjligheter, så checka av din mobil lite då och då... ska tillägga att det kommer bli bättre organiserat med vägledning och kommunikation isf, min mobil ringde så fakt ap hysteriskt runt 2 att det blev kortslutning... den bara HEYLL no... men det blir som sagt antagligen more ah dat pardy hardy....

(efter att alla utgifter täckts har vi bara en liten skrynklig hög med 20-lappar över... så att vi tvingade ALLA, och då även våra bästa vänner, att pröjsa inträde var fullkomligt nödvändigt för att alls kunna genomföra det hela... tack till er som hade den goda smaken att inte käbbla i dörren...)

Roxanne/Bahamadia/dj Shortee giget var givetvis också det off the hiyyyyzzzzzle... Shortee berättade efteråt att hon aldrig sett Bahamadia le på scen och att hon aldrig bjudit på en freestyle på hela turnén... hos oss garvade hon rent av och spittade improvisation like mrrraaad!!!! innan giget intervjuades hon & Rox av ayyen/MTV och maaen va hon kaxig haha, alla frågor svarade hon med ett "whadoyoumeen" och lame blick... haha stenhård... efter showen var hon en annan, genuint rörd av det mottagande hon fick där på scen... även Roxanne var mer GAME än någonsin!! TACK STHLM det va precis vad vi alla behövde efter huligankonserten med Dipset... (ni som inte va där kan jag bara säga MESSY... blod och rom... sparkar och flygande flaskor... bam bam uyy uyy)

Dante bjöd våra damer på sin soul food innan giget, så vi har även honom att tacka för att rhymen levererades så FETT... THANK YOU DANTE!! LOVE YOU!!

RYE RYE var ju också i stan och den lilla tösatösen är mer än M.I.A's protegé vid det här laget... hon knäcker VEMSOMHELST när det gäller typ allt... så jävla begåvad... Baltimore borde starta genbank med så mycket talanger inom några få kvarter... vi borde göra hela planeten till ett enda BODDDDYMORE MURDERRRRLAND!!!!!!!!

p.s.
snart är nypimpade hemsidan här >> WWW.ILOVEYES.SE... vi kommer köra mer bloggliknande inlägg med klipp, länkar osv... jag hinner inte skriva ordentliga artiklar längre, annat har prioritet... MIN FRAMTID t.ex.!! just nu jobbar jag asset av mig för att få in alla projekt innan deadline...

p.p.s
CRUNC TESLA är i Europa any day now... en begåvad artist & vän till mig som ligger bakom enormt välarbetade produktioner... gästas av div. mcs... checka hans myspace n see for yourself.... BOKA BOKA BOKA november vore perfekt har han meddelat... och han vill verkligen till SWE... finns efterfrågan från fans i landet som frågat mig när Ray är här, så släng iväg ett mail till honom om du har ett datum att erbjuda....

p.p.p.s
drar med stor sannolikhet till NYC i mitten av oktober, bl.a p.g.a Martha Coopers releasefest för nya boken "Tag Town"... den är utgiven av svenska Dokument Förlag och chefredden tyckte jag skulle dra med över n WHY NOT... passar på att göra div. fältarbeten och kanske även lyckas hitta praktikplats inför våren, fan det vore maad nice att flytta dit... hooka tungt jobb, fix em dollars, fill the safe up n go REEICH BEEATCH bland alla fattiga hipstertattare i w-burg hahahha... är du i storäpplet i oktober let me know what's on.....

p.p.p.p.s
THE COUP HAR STÄLLT IN SIN EUROPA TURNÉ!!!!!!

p.p.p.p.p.s
MTV Offbeat har kick-off fest på torsdag & det är sista Katthavet for the season!! missa inte.... glömde du att tacka Dante för maten i lördags får du tillfälle, han ville absolut haka på.....

so we'll see y'all there dudes & dudettes!!!!!

2 comments:

KURT-HEDVIG said...

SJUKT bra i lördagsnatt!
Synes när jag är hemma från nööörrlääänd igen! Styr upp nåt fett tills dess/Linn

IRIKA said...

sjukt, jag satt o planera att börja fixa efterfester här i LA för ett tag sen.../ Beehla B