Monday, March 19, 2007

makes my day a good one..

Stockholm, Sthlm, Stocktown..

5 år med båda fötterna i stan (10 år lite sådär varannat ben i taget) och jag blir bara mer och mer fäst vid stan.. det återhållsamt vackra.. de reserverade.. narcissismen och hypefixeringen som teoretiskt sett är idiotisk och rent av pinsam men som ändå är det som får stan att ständigt förändras, röra sig vidare.. plocka upp nytt..

Chicago, Provo, Canberra, Tafua, Uppsala, Miami, L.A, Apia, Paris, Bangkok, Göteborg, Malmö, New York.. alla har de sin specifika charm och appeal men inget är riktigt som Stockholm. infödda stockholmare envisas med att downa sin hemstad men jag kan bara tänka mig att de helt enkelt inte vart i Borlänge.. eller Hässleholm.. eller någon annan fullkomligt average svensk stad.. knarket strör man över morgonflingorna för att kunna ge sig ut och plikta på skitjobbet eller knulla sin fula pojkvän. som är ett asshole. men det är bara att acceptera och gnissla tänder om nätterna för det finns inget annat..

älskar den här staden for better n worse och jag ämnar äkta den en dag, men i höst ska jag vänstra med superhunken Falun.. flyttar för att plugga så att jag sen kan slåss för en plats på DIs Filmljudsutbildning.. de tar in 4 renrasiga arier varannat år..

tre år au revoir men jag kommer deff fly outta there med tåget helger, somrar, torsdagar, vårar..

No comments: