Thursday, November 22, 2007

murk em

time is spinnin FAST.... var i London i helgen och plötsligt är det helg igen... fast det är juss perfect för min klubbabstinens is kickin in already hell MONKEY GET OFF.....

London va ouh så tuungt kan inte fatta att man inte drar över oftare... biljetten kostar mindre än bussen till Gävle or summin... om man reser me ryanbryan... men då vet man iofs aldrig var man hamnar, höll på att sluta i Riga på hemvägen hahahah... men och andra sidan är det dyört like fuckit de där punden, inte mycket till shoppingresa nah nah nah här snackar vi PROFESHHHNAL CLUBBIN!!!!!!!!

fredagen mötte jag upp ricardo & lucho för att ta del av Big Dadas 10th anniversary i en GIGANTISK fabrikslokal som fick debaser medis att kännas som fritids, saft, snöbollen (minns ni den leken..? ett förspel till verkligheten; man snodde någon annans partner på dansgolvet med ett Idon'tgiveafuckflin).......nej stället va ROUGHFFFFF RUGGED N RAW som om allt var under jord i kloakerna.... Jammer, JME & andra grimegudar spottade i mörkret.... Roots Manuva körde sitt gig på övervåningen samtidigt som Diplo rev ner delar av rörsystemet med b-more, hyphy, crunk, baile, gettotech n so on.... efter spelningen hookade jag med Diplo o hans manager, delade en cab till Fabric där en annan fät fest fettade.... YOYO & Annie Mac hade bjudit in A-trak, Flosstradamus, Kid Sister, dj Mehdi osv. för att riktigt utmana klubbproffs.... Diplo hustlade in mig förbi broiler vakter & gästlista, som jag iofs hade mitt namn på... men the place was PACKED så ett "yeah she's a sistah" var Open Sesame och sen var det bara att invadera fabriken...... fett fett fett....

dagen efter ringer Diplo mig... "hi emeli...uhm.. you've got my bag?".. haha hade av misstag råkat få med mig en av hans bags från Fabric... men mötte upp honom så han fick tillbaka sin stuff.... haha vi var nog rätt weiyysted kvällen innan, han hade inte heller någon aning om hur det gått till.....

lördagen skulle jag mött upp 5th SUN, rappare o producent som gör en del bra skit checka ut.... men eftersom jag hellre ville stanna i Brick Lane o gå på grimeklubb än stå o sippa posha drinkar on the westside blev det inte av.... greppa Ilona & intog Urban Nerds nassty GRIMEGAME på 93 feet....... på scenen: Plastician, MC Floe Dan, Jah Squeachi, dj Magic, Chipmunk, Lee Brasco, dj Drama, Ordio, Rattus Rattus, KID, Mikey Murka & Deadly Hunter.

STHLMCITYBABY vi är inte sämre... DJ SCOTTIE B (fredag 2.35:1) & DJ ELI (lördag same venue) ye ye ye ye ye ye ey ey ey ey ey



p.s
lyssna in SR Ametist fredagar runt 16.25... bjuder stockholm mitt #1 klubbtips

p.p.s
WADDAP NYÅR???? planen var att dra över till biggie apple men flygbiljetterna har blivit insanely expensive.............

No comments: