Tuesday, November 27, 2007

we always hang in a buffalo stance....

helt fakin slutkörd efter helgen.... det var massive vad ska man säga......
under panikpackningen till sthlm ringde Ametist för att be mig om mitt #1 klubbtips i radio... fick en fet presentation haha tack så mycket och sen levererade jag DJ SCOTTIE B som det absolut bästa man kunde utsätta sig för i helgen... och mycket riktigt var det OVER THE LIMIT!!!!! fick inte så mycket bilder för jag var fullt upptagen med att FACKA UWHR hahaha men det finns en del därute... för er som inte har någon aning om vad b-more handlar om har ni lite info ruight herrrr....

BALTIMORE CLUB

- kallas även knucklehead, daw doo beat eller thump

- blanding av hiphop & house & miami bass med vissa inslag av dancehall

- tog form i början av 90-talet i Baltimore

- pionjärer: dj Scottie B, Frank Ski, Miss Tony, dj Spen

- har sedan dess utvecklats av dj Technics, Diamond K, dj Excel, Rod Lee, dj Boomay, Karizma, dj K-Swift mfl.

- K-Swift har en populär radiokanal i U.S.A där hon spelar enbart b-more (92,3 WERQ)

- b-more har vanligtvis 8/4 taktstruktur med 130 bpm

- liknar ghettotech & ghettohouse... humor, snusk och sjuka samplingar

- baltimore club är fortfarande störst i Baltimore men New Jersey har utvecklat en egen gren, en egen typ av dans osv. ("Swing Dat Shit")

- vanligaste dansen är annars the "WU TANG" som inte har det minsta med gruppen att göra...

- DJ SCOTTIE B = b-more genrens Kool Herc!!!!


DJ ELI från New York gästade Pom Pom på 2.35:1 följande dag och frågan är om inte det var minst lika urfackat den kvällen.... spiknykter men hade ändå en av mina topp bästa tvåtrettifem kvällar.... HIGH ON LIFE hahaha.... biggupps till alla som dansade som om det var kortslutning i systemet owh my OH MY.... slutade med att folk gick lös och hoppade i sofforna INSANE IN THE BRAIN men dammn do I luvv dat flippin ish haha.... mest hypade svenska artisten just nu made it BLAST med nya singeln som Stefski slängde på.... Adam Tensta YE YE YOU COOL

Neneh Cherry var mitt andra tips på fm-bandet och MM-mm var det fint att se henne... inte åldrats en mathafakin dag!!!! var där med sitt nya band men hon var utan tvekan anledningen till att salongen var packad med gamla & unga... MAAN om tjugo år ska jag också va sådär snygg, sprang/studsade runt på scenen som en tonåring i stora ringar och sneakers... hade man inte vetat kunde man gissat att Raw Like Sushi gavs ut juss the other day.... när jag var liten rappade jag sönder min familj med hennes rhymes och gjorde töntig koreografi till hahaha ÄLSKAR hon är my first love inom hiphop och kommer alltid vara #1.... när jag ligger på min dödsbädd kommer mina sista ord vara... "WHO'S dat gigolo on the street??!!??" hahaha... fick FETA bilder som jag lägger upp så snart jag hittar den jävla kabeln till kamerahelvetet.... OCH jag fick min mammas 20 år gamla Raw Like Sushi signerad!!!! haha LYCKLIG. grym konsert också... hon rappade loss friskt...


p.s bland länkarna här har du en till den feeta presentationen jag fick i SR Ametist i fredags haha tack tack... varför vara neutral när man kan smälla på lite extra buttaaa??!!!

p.p.s
min pappa kom precis hem från Istanbul med en hög hiphopplattor och ska snart iväg till Sydafrika igen för att samla ihop lite kwaito.. har sedan tidigare plockat upp hiphop från Madagaskar, Samoa, Frankrike n so on POPPA DU ÄR DEN BÄSTA!!

No comments: